%@ Master Language="C#" %>
Pictures shooting from the seat in car.
Deze molen is gelegen N37-N50 , baan Brugge - Kortrijk.
rotonde te Koekelare.
Aalbeke,1km voor autobaan verkeerswisselaar Aalbeke.
Woensdag 24 maart 1999
Belgische vrachtwagen vat vuur in Mont-Blanc tunnel en maakt veel slachtoffers ! Belangrijke as Noord-west Zuid-Oost verbinding , zeer ernstig gestoord en maakt drastige veranderingen in transport !
Dinsdag 23 maart 1999 ,zoals dagelijks ,vertrekt 2 vrachtwagens vanuit Groot-Bijgaarden ,bij de gespecialiseerde firma voor grondstoffen voor bakkerijen Puratos richting Parma Die dag is het de beurt aan Gilbert D. om te vertrekken , daar ikzelf steeds de maandag en donderdag vertrok.
Zoals ik persoonlijk Gilbert kende ,vertrok de man niets vermoedend en steeds joviaal als hij was , naar Parma , klik voor rondleiding in Italië
Gilbert die reeds 40 jaar ervaring had met vrachtwagens , had eigenlijk ir. moeten zijn , had zijn diploma op zak , verkoos in die tijd toch maar eerst een deel van zijn leven rond te trekken op de Europese wegen ,maar na een paar jaar had de microbe hem te pakken en nooit er meer aan gedacht heeft zijn broekje op een bureaustoeltje te verslijten ! Die heeft overal zijn voetafdruk gezet ,tot in Iran , Irak en Afganistan! met de truck weliswaar !
En toen , 24 maart 1999 , een dag die bij Gilbert voor immer in zijn geheugen gegrift zal staan , begon hij de beklimming van de MB , via de A40 , zijn truck had een massagewicht op het ogenblik van 45 ton , kwam hij aan de peage van de tunnel ,Zoals vele truckers , plaatste Gilbert eerst zijn truck op de parking , om nog even de boordpapieren en vrachtbrieven door te nemen ,kwestie om in orde te zijn aan de Itliaanse uitgang van de tunnel ,want die Itliaanse sprekende douane , doen niet altijd gemakkelijk ,ze hebben nogal graag ,dat een trucker een 50.000 lire biljet tussen de vergunning steekt! en na een vluchtige plasje en controle rond de truck ,zet hij zijn gevaarte in beweging , na zijn tol betaald te hebben. Bij het binnenrijden van de tunnel hebben die Franse brandweerlui ,die zogezegd kontrole over de veiligheid in de tunnel ,zwaaiden die eerst een goeie reis naar Gilbert ,want zij weten heel goed welke risico's daarmee verbonden ,en zijn laatste kilometer op Frans grondgebied begon ! Die kilometer , deze zijn een nachtmerrie geworden voor Gilbert ,toen ik hem enkele weken na het gebeurde zag tegen mij zei ! Sedert dit ogenblik ,neemt Gilbert medicijnen , om er niet aan herinnert te worden ! Plots begon Gilbert te beseffen dat er iets scheelde , maar zoals ieder mens , zegt men in zijn eigen , het zal weeral gedachten zijn , en 1 kilometer verder werd er abnormaal hittegevoel vastgesteld toen Gilbert , ondanks het gevaar in de tunnel aangereden te worden door achterliggers ,toch zijn truck tot stilstand bracht , en door er resem van omstandigheden ,zoals lucht af en aanvoer ,warmte en koude stromingen zijn truck een enorme vuurbal werd en Gilbert alleen maar dacht en de juiste , mij in veiligheid brengen en dat was een levensbelange beslissing ! Zeer jammer genoeg , besefte de andere bestuurders nog niet wat er gaande was , en moesten het bekopen met hun leven ! Onder de slachtoffers waren er andere Belgische truckers!
R.I.P.
Kostos Guido | Fusco Luigi | Kesteloot Dany | Stephan Erik |
Verdier David | Manno Stefano | Hock José | Gastini Ernesto |
Lienard Patrick | Mandelj Janez | Moraud Josiane | Lottin patrick |
Cairn Martin | D'Amelio Nonon Giuseppe | Hock José | Vessella Guiseppe |
Denis Francoise | Denis Marie-Gabriëlle | Pascal Walter & Nadia | Mikec Vladimir |
Segui Luc | Morel Pascal | Lebras Maurice | Perquin Jean-Michel |
Guittet Bernard & Martine | Bovard Maurillio & Katia | Viscogliosi Franco & Irma | Monselice Stefano |
Galimberti Ambroise & Elda | Malobarba Gianluca | Lohyer René & Bruna |
Pompiers/brandweermannen |
Tinazzi Piertucio |
Tosello Georges |